Blog Abgreds

Cik man oo.. cik man

Posted on: 20 Jun 2010

Seorang budak umur 8 tahun. Duduk di desa di hujung tanjung. Berlengging tidak berbaju. Kepala diikat pakai kain sarung. Ikat kuat di kepala. Lepas itu terbalikkan satu bahagian ke belakang, macam nak pakai semula. Terkial-kial nak menggayakan. Ah, mana mata ni.. dikeluarkan tangan lalu teraba-raba cari tempat mata.

Ha, dapat pun! Tersengih dia. Segera tempat ikatan sarung dekat mata dibuka perlahan-lahan. Satu ke atas dahi. Satu ke hidung. Ditenyeh matanya beberapa kali. Barulah terang! Tersengih lagi. Aku dah jadi ‘momok’ (hantu le kononnya tu). Pergi ke bilik. Tengok cermin. Aha.ha ha.. cuba lagi, haa haaa haaa… ok. Mesti takut punya.

Mana cik man? Tadi ada kat situ. Terhendap-hendap. Sunyi. Pergi ke depan. Tak ada orang. Pergi dapur. Tak ada. Pergi jamban. Tidak ada juga. Eh, mana cik man ni. Mak, cik man mana? Emak tak dengar ke. Mak, cik man mana? Kata nak main antu-antu… mak senyum. Dah balik dah! Ha, dah balik…?

Wa… dengan terharu yang teramat aku menangis puas-puas. Cik man, aku ingat cik man. Aku tuntut nanti. Kata nak bawa aku pergi kedai makan aiskrim. Penat aku nak jadi antu tu tau. Wa… rindu dengan cik man. Rindu abgreds 8 tahun!

Belajar jadi budak nakal. Tak jadi-jadi… selalunya kena akal. Selalunya kena tinggal…wa…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Sinopsis blog abgreds

Blog abgreds ingin melihat makna
pada aksara dan kosa kata dari sudut sedikit berbeda, buat menambah variasi
pemahaman semua.
Selamat membaca!

K O T A K — S H O U T M I X

Statistik blog

  • 53,899 - sejak 19 Jun 2010

Salam sejahtera

Blog ini adalah blog peribadi abgreds. Semua artikel adalah nukilan abgreds untuk tatapan bersama.

Artikel abgreds merupakan rangkuman pengalaman dan kisah perjalanan hidup abgreds.

Abgreds harap artikel-artikel di sini dapat sedikit sebanyak memberi manfaat buat anda.

Anda dialu-alukan untuk memberikan idea, pandangan, nasihat, kritikan, dan sebagainya.

Sila tinggalkan jejak anda di ruang komentar atau shoutbox.

Terima kasih atas ziarah anda!

Salinan semula

Abgreds membenarkan kandungan artikel di blog ini diterbitkan semula dengan syarat disertakan kredit / pautan ke blog ini.

Sebarang pertanyaan boleh di e-mailkan ke abgreds melalui alamat : takterra@gmail.com

Sila ambil perhatian, kandungan blog ini adalah diawasi.....

...

Protected by Copyscape Duplicate Content Checker

Negara pengunjung

free counters
Online Users
bighandesign
My Ping in TotalPing.com

BlogMalaysia.com

Blogged.my
%d bloggers like this: