Blog Abgreds

Aku belajar tidur! Faham?

Posted on: 30 Jun 2010

Suatu hari – suatu waktu dahulu…

Ima  :      ros, apasal kau tidur tadi? Kan tengah waktu belajar!

Ros  :      aku tak tidur. Aku belajar.

Ima  :      macam aku tak nampak. Mata dah katup. Tak gerak-gerak…

Ros  :      aku tak tidur,betul. Aku belajar memang macam tu lah!

Ima  :      hahaha, tidur macam tu boleh belajar? Boleh masuk ke?

Ros  :      aku tidur macam tu baru boleh masuk belajar.

Ima  :      ha..? macamana tu?

Ros  :      la..kau ni. Aku tanya kau, bila masa kau belajar makan?

Ima  :      masa tengah makan.

Ros  :      bila masa kau belajar mandi?

Ima  :      masa mandi.

Ros  :      tadi kita belajar apa?

Ima  :      kimia.

Ros  :      itulah, aku tadi pun belajar kimia. Tapi, masa mata aku terkatup tu, aku tak belajar kimia, aku belajar tidur! Faham?

Ima  :      ooo… macam tu ke?. Tidur pun kena belajar ke?

Ros  :      oi, tidur tak payah belajar pun boleh tidur. Tadi tu aku bukan belajar tidur. Tapi belajar tidur dalam kelas! Wah, aku berjaya!

Ima  :      huk aloh…

Adik-adik, begitulah cerita kita hari ini. Nak tidur ada ilmu. Nak nyenyak ada ilmu. Tak nak tidur pun ada ilmunya. Tapi kalau nak belajar tidur dalam kelas – sila tanya kak ros kita, ya. Oh ya, kalau adik-adik berjaya ikut jejak langkah kak ros, jangan beritahu dia! Nanti adik-adik kena denda macam yang dia kena dulu – lari kat padang tiga pusingan… baiklah, jumpa lagi minggu depan dalam rancangan Kak Yong. Babai…

2 Respons to "Aku belajar tidur! Faham?"

saya nak belajar untuk jalan2 di blog anda..ahaha

terima kasih ziarah abgreds. ada masa abgreds jalan tengok ‘wilayah’ amalyna nanti.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Sinopsis blog abgreds

Blog abgreds ingin melihat makna
pada aksara dan kosa kata dari sudut sedikit berbeda, buat menambah variasi
pemahaman semua.
Selamat membaca!

K O T A K — S H O U T M I X

Statistik blog

  • 53,876 - sejak 19 Jun 2010

Salam sejahtera

Blog ini adalah blog peribadi abgreds. Semua artikel adalah nukilan abgreds untuk tatapan bersama.

Artikel abgreds merupakan rangkuman pengalaman dan kisah perjalanan hidup abgreds.

Abgreds harap artikel-artikel di sini dapat sedikit sebanyak memberi manfaat buat anda.

Anda dialu-alukan untuk memberikan idea, pandangan, nasihat, kritikan, dan sebagainya.

Sila tinggalkan jejak anda di ruang komentar atau shoutbox.

Terima kasih atas ziarah anda!

Salinan semula

Abgreds membenarkan kandungan artikel di blog ini diterbitkan semula dengan syarat disertakan kredit / pautan ke blog ini.

Sebarang pertanyaan boleh di e-mailkan ke abgreds melalui alamat : takterra@gmail.com

Sila ambil perhatian, kandungan blog ini adalah diawasi.....

...

Protected by Copyscape Duplicate Content Checker

Negara pengunjung

free counters
Online Users
bighandesign
My Ping in TotalPing.com

BlogMalaysia.com

Blogged.my
%d bloggers like this: