Blog Abgreds

Jumpa sahabat ‘ngetop’.

Posted on: 13 September 2010

Raya kali ini, aku jumpa dengan salah seorang sahabat yang aku rindui. Dia seorang rakan sekelas aku yang sangat rapat masa sekolah dulu.

Dia pun katanya rindu juga nak jumpa dengan aku. Berpeluk-peluk aku masa dapat jumpa dengan dia. Syahdu beb…

Semua kenangan lalu semasa aku rapat dengan sahabat aku ni terbayang sebaik aku menatap wajah dia.

Aku sebenarnya bukan ada ramai kawan. Yang ada ni pun kawan biasa saja. Tapi kawan yang aku anggap sahabat memang sikit – boleh kira pakai jari.

Betul. Sahabat tu pangkat yang mahal dalam silaturrahim. Cikgu aku cakap, sahabat tu adalah diri kita yang kedua.

Seorang sahabat boleh mengingati diri sahabatnya yang lain, sebagaimana dia mengingati dirinya sendiri. Nah, bukankah sahabat itu istimewa sifatnya.

Dalam sesetengah keadaan, kedudukan sahabat lebih utama dari kedudukan keluarga. Para ulama juga memuliakan para Sahabat nabi, berbanding keluarganya, terutama dalam aspek perluasan kuasa empayar Islam.

Aku dengan sahabat aku ni dah lima tahun loss contact. Telefon dia rosak jadi puncanya. Sekali dia pergi format, hilang semua nombor dalam tu.

Sepanjang tempoh itu, aku cari dia, dia pun cari aku. Sekali raya tahun ni, huhu…dia boleh beraya sorang-sorang semata-mata nak jumpa aku…

Anak isteri dia raya kat Klang. Sahabat aku ni pulak balik Muor sorang – sorang sebab nak jumpa aku… Woo…terharu aku beb.

Sahabat, kalau ko baca cerita aku ni, mesti ko dapat teka siapa abgreds. Ko jangan kepoh ye. Aku ni pemalu! Ngee…🙂

Terima kasih ko sahabat. Ko memang sahabat aku paling ngetop kat Muor ni. Nanti aku belajo nak jadi sahabat ko yang ngetop pulak okey?

Salam syawal untuk engkau, Sahabat!

Label: , ,

4 Respons to "Jumpa sahabat ‘ngetop’."

Mencari dan dicari..
Bertemu dan ditemukan..
Semoga persahabatan itu kekal abadi🙂

arigato missgee. ko ni raya-raya sempat jenguk abgreds..

[…] Jumpa sahabat 'ngetop'. « Blog Abgreds […]

makasih kerna anda mengekalkan link asal kepada blog abgreds.

Tinggalkan Jawapan

Sinopsis blog abgreds

Blog abgreds ingin melihat makna
pada aksara dan kosa kata dari sudut sedikit berbeda, buat menambah variasi
pemahaman semua.
Selamat membaca!

K O T A K — S H O U T M I X

Statistik blog

  • 53,876 - sejak 19 Jun 2010

Salam sejahtera

Blog ini adalah blog peribadi abgreds. Semua artikel adalah nukilan abgreds untuk tatapan bersama.

Artikel abgreds merupakan rangkuman pengalaman dan kisah perjalanan hidup abgreds.

Abgreds harap artikel-artikel di sini dapat sedikit sebanyak memberi manfaat buat anda.

Anda dialu-alukan untuk memberikan idea, pandangan, nasihat, kritikan, dan sebagainya.

Sila tinggalkan jejak anda di ruang komentar atau shoutbox.

Terima kasih atas ziarah anda!

Salinan semula

Abgreds membenarkan kandungan artikel di blog ini diterbitkan semula dengan syarat disertakan kredit / pautan ke blog ini.

Sebarang pertanyaan boleh di e-mailkan ke abgreds melalui alamat : takterra@gmail.com

Sila ambil perhatian, kandungan blog ini adalah diawasi.....

...

Protected by Copyscape Duplicate Content Checker

Negara pengunjung

free counters
Online Users
bighandesign
My Ping in TotalPing.com

BlogMalaysia.com

Blogged.my
